4 september 2011

Wat een afscheid in Zaventem… Met een ganse groep van familie en vrienden kwamen ze ons uitwuiven, al was het de laatste keer dat ze ons zagen. Leuk om zien hoeveel mensen daar allemaal begonnen te wuiven als wij nog maar even ons hand in de lucht staken bij het wachten voor de paspoortcontrole. Merci daarvoor. Na een laatste controle of we alles meehadden, begonnen we aan onze marathon van 4 aaneensluitende vluchten richting Darwin, Australië.

De vlucht naar London verliep zonder problemen en kwam zelfs vroeger aan dan gepland. Na een kleine verkenning van London Heathrow, waren we toch wel benieuwd om ons vliegtuig te bewonderen voor de vlucht London-Singapore, The Big Beast A380, zodat we ons al snel aanmeldden aan de gate. Zo geconcentreerd aan het lezen in een boekske merkten we niet eens op dat het uur waarop we moesten vertrekken stilaan dichterbij kwam, tot we op een gegeven moment een oproep te horen kregen: “This flight has technical problems on the rudder and will not depart this evening, we will arrange accomodation for everyone”. Lap, nu al gestrand en onze grote reis moet nog beginnen 🙁 We laten het niet aan ons hart komen, want we krijgen een gratis overnachting op kosten van Qantas, jiha.

5 september 2011

Veel te vroeg moeten opstaan voor onze vlucht, gaan we terug richting luchthaven om daar toe te komen in een file van 450 mensen die allemaal omgeboekt moeten worden. We krijgen te horen dat we in plaats van een vlucht Singapore-Brisbane, we vliegen op Sydney. Eens in Sydney zal er dan nog een overnachting voorzien worden voordat we kunnen vliegen naar Darwin. Hierdoor zullen we, een dag later dan eerst gepland, op onze bestemming toekomen.

Aangekomen aan de gate zien we het vliegtuig daar staan in de ochtendzon. Nu kunnen we wat beter bewonderen wat een enorm groot toestel een A380 wel is. Bij het opstijgen zetten we ons entertainmentscherm op skycam, wat ons onmiddellijk een beeld geeft van de camera die gemonteerd is in de staart van het vliegtuig. Het einde van de landingsbaan komt in zicht en opeens zijn we van de grond en vliegen we richting Singapore een nieuwe dag tegemoet.

6 september 2011

Terug een vluchtdagje. en again met The Big Beast naar Sydney, yeah! Hier kunnen we niet anders dan als een blok in slaap vallen wegens … Jetlag 🙁 Met alle verhalen van border control in ons achterhoofd wagen we ons in Sydney met een bang hart naar quarantaine control. Daar worden we aangesproken door een immigratiebeambte die ons vraagt of we niks aan te geven hebben van eten, geld, vuile spullen,… Eerlijk als ik ben zeg ik dat ik stapschoenen heb die reeds gebruikt zijn, ik vermeld er wel snel bij dat ik ze thuis gekuist heb. Dit was in orde, toch floepte ik er nog uit dat er nog ‘a little bit of dust’ op mijn schoenen kon zitten. De beambte pakt mijn papier terug en zet er ‘check shoes’ bij. Lap, ik had beter gezwegen… Gelukkig moest ik niet gans mijn bagage opendoen, maar gewoon mijn schoenen er uit halen, oef. Daar waren we snel van af.

Bij aankomst in de luchthaven kregen we een voucher voor het hotel Mercure voor onze overnachting. King premium room, hmmm, niet slecht voor de 2 backpackers dat we zijn. Overnachting, avondmaal en ontbijt terug op kosten van Qantas. Daar zeggen we geen nee tegen.

7 september 2011

ah, onze bestemming is in zicht. Na een deugddoende nachtrust in ons king size bed, zetten we onze koers verder naar Darwin. Hier checken we in, in ons hostel Melaluca on Mitchel, een echt party-place, lezen we in de lonely Planet *zucht* 🙁 We hadden beter eerst in de Lonely Planet gelezen vooraleer te boeken. Gelukkig voor ons krijgen we een dubbele kamer op een rustige kant.

De komende dagen zullen we moeten spenderen met het kopen van een sim-kaart voor de GSM, het openen van een bankrekening en het zoeken van een degelijke auto.

———————–

Tot slot nog even een kleine dank u wel aan Qantas voor de goed georganiseerde manier van werken.

  • Aan de gate kregen we onmiddellijk een refreshment zakje, om ons kalm te houden wellicht ;-), met water en een snackje
  • we kregen een lange sorry-brief met alle benodigde informatie voor de overnachting. Met bussen werden we naar het juiste hotel gevoerd. Aan de receptie werd ons een calling card aangeboden en vouchers voor avondmaal en ontbijt.
  • ‘s Nachts hebben ze nog een brief onder onze deur geschoven met nog extra informatie betreffende nieuwe vluchtgegevens en vertrek van de shuttlebus
  • In Sydney stonden ze ons al op te wachten met nog een brief met de nodige informatie voor de overnachting en onze vlucht naar Darwin. Hier ook inclusief avondmaal, ontbijt, transfer naar luchthaven en een calling card.

Dankzij de 2 overnachtingen op hotel zullen we ongetwijfeld minder moe op onze bestemming geraakt zijn, dan met ons oorspronkelijk vluchtplan. De volgende keer misschien een upgrade… 😉